fredag 8 mars 2013

Dag 53 Bad i 5 mile creek

Dist. 152 km Tot. 5082 km Vanlig morgon men lyckades tajma andra rasten till café Frosty Mango. Dom hade glass av alla möjliga fruktiga sorter så det blev tre kulor. Pratade med några lokalbor som tipsade om om tältplatsen jag nu befinner mig på. Lunch på kinakrog i Ingham. Dom har bra vatten i kranarna ända envisas dom med att bara sälja på flaska, då blir det utan. Handlade mat, frukt och glass och satte mig i skuggan ett tag efter lunchen för att komma undan solen dom varmaste timmarna. På eftermiddagen fick jag några ofrivilliga pauser pga trafikdirigering vid ett vägbygge. Till slut framme vid creeken blev det kvällsdopp, riktigt fint och varmt i vattnet var det. Camping är egentligen inte tillåten men det är helt öde och touringcyklister är nog undantagna. Tjena Matilda då är jag hemma och kommer gärna med reservation för att jag har beredskap och kanske måste sticka iväg. Ha de! Ses snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar