tisdag 19 mars 2013

Dag 59-62 Tre lugna dagar och sedan hemresa

Sista tre dagarna i Cairns gjorde jag inte mycket. För att vara lite ekonomisk så lagade jag schysst frukost på hostelet med äggröra, korv och stekt lök, champinjon och tomat. Gjorde även lunchmackor som jag tog med mig. Men middagarna blev iaf på restaurang. Cyklade och gick runt på stan men det kändes inte som det fanns så mycket att se. Hängde en del vid lagunen (en stor pool). Havet går inte att bada i pga risk för krokodiler och box-jellyfish. Bestämde mig för att inte ta med cykeln hem så jag satte på en lapp "FOR SALE $120", ingen visade intresse så det slutade med att jag sålde den för $60 till en cykelbutik. Inte mycke men jag slapp iaf montera isär den och betala för frakten hem och den var ju trots allt ganska sliten. Började faktiskt känna att det skulle bli kul att komma hem. Käkade sista middagen med en av rumskompisarna som var från USA så det blev hamburgerrestaurang och en riktigt bra sådan. Packade alla mina cykelväskor, liggunderlag och tält i en stor sopsäck för att få det till ett kolli. 06.30 den 17 mars hämtade bussen mig utanför hostelet och så började den långa resan hem. Flyg till Melbourne vidare till Singapore och sen till London där det blev väldigt stressigt för flyget var försenat. Vi var många som skulle vidare till Stockholm så dom fixade busstransport för att vi skulle hinna. Tyvärr lyckades dom inte få med allt baggage så vi var flera som stod utan vår packning på Arlanda. Och då var man hemma i Sverige igen där vintern verkar villa hålla i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar