lördag 9 mars 2013

Dag 54 Crocodileburger till lunch

Dist. 116 km Tot. 5198 km Började dagen med morgondopp. Sedan upptäckte jag att någon liten råtta tuggat sig in i min väska och ätit upp en halv fralla. Resten var orört så det räckte till mig också iaf. I Tully käkade jag en god crocodileburger till lunch. Fortsatte till Alligators Nest som var andra tipset jag fick av paret jag träffade igår. Där tog jag en härligt bad, låter farligare än det var. Var en badplats där två bäckar möttes, klart vatten och sandbotten och regnskog runt om. Men vid vissa bäckar man cyklar förbi sitter varningsskyltar för krokodiler. Cyklade vidare förbi Innisfail till rastplatsen strax efter där jag campar inatt. Slapp laga middag blev bjuden på kött och grönsakssoppa av en australiensare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar