lördag 19 januari 2013

Dag 6 Såg första giftormen

Dist. 128 km Tot. 480 km. Väldigt fuktigt i tältet i natt, den omkringliggande regnskogen är nog förklaringen. Fortsatt väldigt kuperad fram till Princetown där man kom ut till kusten igen och den finaste biten av the great ocean road ligger. Blev många stop för att kolla alla utsiktsplatser bla 12 Apostles och London Bridge. Mötte tre andra touringcyklister idag alla från Kanada. Fick ett bra tips på tältplats i Childers Cove och där sitter jag nu med havet som ända ljud. Jo jag såg några djur idag också: en känguru skymtades studsa in i ett snår, en överkörd eastern long-necked turtle och sist men inte minst en av de giftigaste ormarna eastern tiger snake. Trodde först den levde där den låg på vägbanan men sen såg jag att den var lite överkörd. Enligt Kanadensarna är det det vanliga stället att se orm på. Och L+L jag ska hålla mig undan för krokodilerna, ha de bra på Lagnö där hemma i kylan.

2 kommentarer:

  1. Det ser grymt ut Mange!
    Men du har missat en riktigt vinterhelg här i sthlm som var kanon. I lördags fick dina skidor luftas igen i strålande solsken ut i Ågesta. Kanon spår men det var ordentligt kallt, -16. Blev så nöjd att jag slog till på ett par egna skidor sen på em. På fredagen köpte jag ett par långfärdsskridskor oxå som fick invigas idag på vallentunasjön i solsken. Så nu är jag uppkittad för att ta kål på vintertristessen (något som du inte har så mycket problem med tror jag...)

    Kan du inte lägga till en så där "följ min blogg-ruta" så att man får ett mejl när du har lagt in nya inlägg?

    Ha det gött!!

    SvaraRadera
  2. Nej men jag är inte avundsjuk, det är jättekul att vara kvar här hemma och jobba också... Kul med mkt uppdateringar på bloggen, fortsätt med det tack! rulla lugnt nu och njut av allt utrymme i tältet, nästa gång blir det trängre igen hoppas jag ;) /Jonas

    SvaraRadera