torsdag 17 januari 2013

Första cykeldagen

Dist. 12,5 mil tot. 22,3 mil. Var tydligen röj på rummet igår för när jag kom hem var toan nedspydd mindre trevligt. Gick upp strax efter 7 och då låg de flesta och sov. Checkade ut och rullade bort till macken där jag tankade en liter bensin till köket. Handlade även mat för två dagar, fanns massa små konserver med kyckling med olika smaker perfekta för en person. Cyklade söderut med Port Phillip Bay på min högra sida där vinden blåste in och gav mig motvind nästan hela dagen. Lunch vid en badstrand. Regnet som skulle komma bestod bara av korta skurar. Åkte färja i 40 min över till Queenscliff och har fortsatt en bit mot the great ocean road. Har sett många cyklister och det finns cykelbutiker i alla städer jag passerat. Dagens tältplats en grusplan vid sidan av vägen hamnar nog på bottenlistan.

1 kommentar:

  1. Det ser ju sjukt skönt ut! Men magnus, det ser ut som du cyklar åt fel håll? Skulle du inte till Sidney? Kom igen, kämpa på down under, så försöker vi göra samma sak här hemma.../JK

    SvaraRadera