fredag 25 januari 2013

Dag 9 Chokladfabriken

Dist. 128 km Tot. 903 km Alarmet ringde kl 7 för att jag inte skulle missa dagens ända tur med färjan. När jag kommit över till Phillip Island besökte jag turistinfon för att göra en plan för de närmaste dagarna. Skippar pingvinparaden och cyklade ut på västra spetsen istället och kollade sälar i en kikare i 30 sekunder för 2 dollar. Då är det betydligt häftigare när dom tittar upp några meter från kajaken när man är ute och paddlar. Dom hade iaf god lax så det blev lunchen. Cyklade förbi öns GP bana där dom kör motorcykelrace. Gått ganska segt idag, har till stor del varit motvind. Och till råga på det så hade jag en vattenläcka i en packväska så sovsäcken är blöt och en bok svällde och blev dubbelt så tjock. Klas angående brudarna så springer dom inte efter cykeln direkt men idag hittade jag en annan mening med livet, en chokladfabrik med bananasplittbåtar gjorda i choklad :-) Eric det var Vegimite, jag la på ett tjockt lager på mackan, trodde jag skulle kräkas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar