tisdag 22 januari 2013

Dag 8 Färjan tillbaka

Dist. 146 km Tot. 775 km Natten var kall, måste börja sova med kläder för min tunna sovsäck räcker inte till. Min fina tältplats hade en åker på ena sidan och en järnvägsarbetsplats på andra. Detta gjorde att jag blev väckt redan 05.45 när första bilen parkerade i närheten, låg kvar ett tag men strax efter 7 när dom startade den stora grävmaskinen var det dax att gå upp. Käkade frukost och snackade lite med arbetsledare Glenn innan jag gav mig iväg. Rullade på bra på förmiddagen körde hela vägen till färjan innan jag tog långlunch. Duschade, tvättade lite cykelkläder och åt fiskburgare. Färja till Sorrento och sen full fart mot turistinfon i Dromana men jag var 4 min sen och dom hade stängt. Chansade mig fram på lite vägar för att komma till nästa färja och det blev helt rätt. Så nu tältar jag i Stony point i väntan på morgonens färja.

4 kommentarer:

  1. Aha så du festade till det med en Donken. Dom lär väl smaka likadant som i Sverige?? :-) Passa på att njuta av värmen, här i Stockholm har det varit ner mot -20 grader. Har du sett några snygga och trevliga brudar?? /Klas.

    SvaraRadera
  2. Grymt att träffa på en Göteborgare down under. Vi är överallt! /JK

    SvaraRadera
  3. Kul att läsa din blogg Magnus! Fortsätt uppdatera!
    Roligt med Ostmuseum, fick man smaka ost också? Trampa på och var rädd om dig. Dela inte tält med farliga djur, det är ganska onödigt!
    //Diana

    SvaraRadera
  4. Låter som om du har det bra!! Härligt med massa uppdateringar!
    Ikväll ska Leo och jag hem till m&p o äta middag och sova över = stora äventyr här hemma också :-)
    Kämpa på och ta hand om dig!
    Kram syrran

    SvaraRadera