onsdag 6 februari 2013

Dag 23 Får man bygga så branta backar?

Dist. 134 km Tot. 1965 km Varm och solig morgon. Hade glömt att köpa bröd igår så det blev kakor och godis till frukost. Cyklade dom 15 km in till Taralga där jag kunde komplettera proviantförrådet. Käkade även en glass och skrev i gästboken. Alla som har hört att jag ska ta denna väg har nämnt den branta backen upp från Abercrombie River. Hur svårt kan det vara tänkte jag, men denna backe var faktiskt riktigt tuff. Bara ca 3 km lång men riktigt brant, ettans växel från botten till toppen. Riktigt nöjd att klarat hela utan att kliva av. Mackor till lunch och ryggläge i solen, måste börja jämna ut cykelbrännan. Fick dock lite regn på mig senare på eftermiddagen. Fortsatt många backar fram till Oberon där jag käkade Schnitzelburgare till middag. Tänkte sedan inte cykla så långt men staket 3 m från vägen på båda sidor gjorde det svårt att hitta en tältplats. Men till slut så när mörkret börjat falla hitta jag en hygglig iaf. Roffe: Jag kommer in mot Sidney från väster så jag har faktiskt planerat att kika på Blue Mountains. Johan: Manly har jag hört andra prata om också, kanske värt ett besök. Tror inte jag vågar säga POME till nån låter som man riskerar en käftsmäll :-)

1 kommentar:

  1. Gillar kakor och godis till frukost! Kram från gissa vem :-)

    SvaraRadera