onsdag 13 februari 2013

Dag 30 Första punkan

Dist. 151 km Tot. 2617 km Vaknade strax före 7 och samtidigt började det smådugga men det slutade snabbt så jag åt frukost och gav mig av. Fortsatte turistvägen längs kusten och stannade i Forster och fyllde på förrådet med mat för två dagar. Stannar man för att handla så måste man även köpa något gott att fika på direkt så det blev chokladmjölk och muffins. Uppdatering på djurfronten: Diamond python, Red-bellied black snake, Lace monitor en 1,5 m lång varan dock alla döda. Men en livs levande känguru stod i vägkanten, lät mig till och med stanna och ta kort. Strax före Taree såg jag en cyklist köra ut från en rastplats längre fram, jag trampade på lite extra för att komma ikapp. Hann ifatt lagom till en Subwayrestaurang så vi lunchade ihop, han var en pensionerad fransman och hade varit världen runt och cyklat i tre år. Sedan cyklade vi skilda vägar. Jag passade på att nyttja duschen, har sett att det funnits på flera serviceställen längs motorvägen, är väll för långtradarförarna. Skönt var det iaf att få bort några dagars svett, solkräm och vägdamm. Framåt kvällen fick jag resans första punka, två metallstift satt i däcket. Tandorikyckling till middag och tältplats vid stranden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar