måndag 18 februari 2013

Dag 35 Surfers Paradise

Dist. 134 km Tot. 3221 km Handlade frukost och käkade i en park innan jag fortsatte norrut. Ganska bra medvind upp till Surfers Paradise där jag stannade ett tag och gick runt på stan. Koreansk kycklinggryta till lunch och glass till efterrätt. Försökte få en vägbeskrivning till Cairns av turistinfon eftersom jag inte får cykla på motorvägen. Fick några sidor google maps utskrivda och en karta. När jag väl gav mig av började skyfallet. Regnet förstörde kartan på 5 sek när jag skulle vända sida. Sedan körde jag fel nån stans och hamnade i park vid vattnet. Men det gjorde inget för det slutade med att jag blev erbjuden en sovplats och käkat pasta med köttfärssås till middag. Imorn blir det mer regn men nu har jag en bättre vägbeskrivning så det löser sig nog.

1 kommentar:

  1. Hej! Det går snabbt undan. Sträckan är ju snart avverkad. Jag är imponerad. I min HTC telefon så har jag en tomtom gps app för norden och i den kan man välja "cykelrutter" på väg mot destinationen. Kanske inte så utvecklat i Australia?/roffe Linde

    SvaraRadera