tisdag 12 februari 2013

Dag 29 En hel del stora vägar

Dist. 140 km Tot. 2466 km Vaknade utvilad strax före 7 och käkade den vanliga supergoda frukosten, fralla med nutella och skivad banan. Cyklade vidare på en smal landremsa med en sjö på vänster sida och havet på höger sida. Har varit en hel del trafik på vägarna speciellt på Highway 1 som jag cyklade på på eftermiddagen. Oftast är vägrenen bred iaf och ibland kan jag välja mindre vägar men jag har inte tid med för långa omvägar om jag ska hinna fram i tid. Lunchde på en vägkrog i Karuah och fastnade i boken så jag blev kvar i 2,5 timmar. Idag körde jag ut på en liten avverkningsväg och hittade en tältplats med grymt fin utsikt. Jo jag läste om dom där Box-jellyfish verkar bäst att hålla sig innanför avspärrningarna.

1 kommentar:

  1. Ja fy de där boxjellyfiskarna verkar inte vara att leka med, såg några läskiga bilder på nätet. Var snäll och passa dej för krokodilerna också :-) Sovdax för oss nu och frukostdax för dej. Kramar från MoP

    SvaraRadera