måndag 11 februari 2013

Dag 28 En regnig dag

Dist. 147 km Tot. 2327 km Lämnade hostelet vid 9.30 och började försöka ta mig ut ur Sidney. Först fick jag lite vägvisning av en kille från Chile för att komma upp på Harbour Bridge och efter att ha frågat mig fram efter nästa felkörning lyckades jag komma ut ur Sidney. Sedan blev det lättare och jag har hållit mig på rätt väg resten av dan. Benen har känts pigga och tur var det för det var många backar längs the old pacific highway. Det började regna kring 12 tiden och gör det fortfarande. Inget skyfall utan ett sånt där lätt fint regn som knappt känns men man sakta men säkert blir väldigt blöt av. Provade Red Roosters kyckling till lunch, var riktigt gott. Blev en ganska lång cykeldag hade hoppats hitta en schysst rastplats som tältplats men det blev nån typ av terrängkörningsbana istället. Skyndade mig med matlagningen för det började blixtra och nu sitter jag i tältet och lysnar på regnet smattra mot tältduken.

1 kommentar:

  1. Nu kommer du snart in i tropisk zon... Fint väder med inslag av ösregn kan förekomma! Undrar om det inte är säsong för "box jellyfish" när du kommer till Cairns. Passa dig för att bada i havet utan att det är utmärkt att det är ok. Dom bränns kraftigt dom små jäklarna. Lycka till! Ha det gött! /JK

    SvaraRadera